Exhibition Surface to Space
NOW: Exhibition SURFACE TO SPACE at Galerie Kunstliefde in Utrecht Saturday 24 August – 15 September 2013, where I present a part of my new series Urbistics: 5 pen drawings in ink on paper, and 7 brush drawings in oil paint on canvas.
This new series of visual works is linked thematically to my chamber symphony De Stad.
The exhibition is curated by Zeno van de Broek who will also present works, furthermore there will be works by Jorrit Paaijmans, Julie Dassaud, Esther Venrooy, Tim Hollander and Uli Kürner.
During the opening Esther Venrooy and Tim Hollander each did a live sound performance, here is Tim Hollander’s:
See also info at the website of Kunstliefde
Nederlandstalig persbericht
Het architectonische vormt een bindende factor in het gehele oeuvre van componist en beeldend kunstenaar Oscar van Dillen (1958). In zowel zijn beeldende als in zijn muzikale composities is een speelse architectonische benadering te vinden. In zijn partituren is de integratie van de stilte in de klank te vinden (door hem insonantie gedoopt), en in zijn beeldende werk spelen (im)materialiteit en ruimte een grote rol. In van Dillen’s nieuwe serie Urbistics (2013) is de thematiek die ook in zijn kamersymfonie De Stad te vinden is beeldend verder uitgewerkt: “Urbistics sluit aan bij de huidige mondiale samenleving, gebaseerd op steden, mozaïeken van culturen, met hun spanningsveld van verbondenheid met, en verscheidenheid aan, normen en waarden.” Centraal in de gebruikte middelen staat de schriftuur van de vrije hand, in een medogenloos werkproces dat alle keuzes en aarzelingen aan de oppervlakte houdt.1
Footnotes
- Translation: The architectonic is a binding factor in all of the oeuvre of composer and visual artist Oscar van Dillen (1958). In both his visual and his musical compositions a playful architectonic approach can be found. In his scores integration of sound and silence can be found (called insonance by him), and in his visual work (im)materiality and space play a major role. In van Dillen’s new series Urbistics (2013) he further explores the theme of his chamber symphony De Stad visually: “Urbistics is based on contemporary society, founded on cities, mosaics of cultures, with their inner tension of being both connected with and differing in, norms and values in life.” Central in the means employed is the script and drawing of the free hand, in a ruthless working process that leaves all choices and hesitations at the surface. ↩